grudnia 22, 2018

20 cytatów o zimie, wartych zapamiętania.

Hu Hu Ha
Hu Hu Ha
Nasza zima zła ツ

Jako, że już oficjalnie mamy zimę, postanowiłam zebrać wszystkie zimowe cytaty w jedno miejsce i zainspirować Was troszkę do stworzenia również swojego "Zeszytu cytatów". 

Cytaty, które mnie inspirują lubię mieć pod ręką, aby zawsze móc do nich wrócić, więc jak już kiedyś Wam wspominałam mam swój magiczny zeszycik, w którym się one kryją. ツ


"Szczerze współczuję tym, którzy twierdzą, że śnieg nie ma zapachu ani smaku. Biedni są ci, dla których biały puch pokrywający świat to po prostu zmarznięta woda. Żal mi wszystkich, którym zima kojarzy się tylko z przymusem noszenia ciepłych ubrań i odśnieżaniem szyb samochodowych przed wyjazdem do pracy. Bo przecież zima to… bajka."
~Dawid Rosenbaum

"Tej zimy zauważyłam coś jeszcze. Że kiedy dzień jest bardzo krótki i ciemny, spada śnieg. Śnieg, który jest biały i odbija światło. I sprawia, że wszystko staje się jaśniejsze. Dzieje się to wtedy, kiedy jest najciemniej."
~Małgorzata Halber

"Brnąc powoli przez zaspy, odkrył z przyjemnością, że spośród wszystkich sposobów odzyskania spokoju ducha, jakich ostatnio poszukiwał, bezszelestnie padający śnieg jest najelegantszy i najskuteczniejszy."
~Mark Helprin

"Ranki zimowe zrobione są ze stali,
mają metaliczny smak i ostre krawędzie. (…)
O siódmej rano, w styczniu, widać, że świat nie został stworzony dla Człowieka, a na pewno nie ku jego wygodzie i przyjemności."
~Olga Tokarczuk

"Hu! hu! ha! Hu! hu! ha!
Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy,
Mroźnym śniegiem w oczy prószy,
Wichrem w polu gna!"
~Maria Konopnicka

"Pełen nadziei idziesz zrywać w zimie kwiaty dla swej królowej."
~Johann Wolfgang von Goethe

"Można tak się zamknąć w zimie, że nie dostrzeże się wiosny."
~Stefan Garczyński

"Dopiero w samym środku zimy przekonałem się, że noszę w sobie niepokonane lato."
~Albert Camus

"Widzisz – powiedziała – tyle jest tego, co nie znajduje sobie miejsca ani latem, ani jesienią, ani na wiosnę. To wszystko, co jest nieśmiałe i zagubione. Niektóre rodzaje nocnych zwierząt i tacy, którzy nigdzie nie pasują i w których nikt nie wierzy… Trzymają się na uboczu cały rok. A potem kiedy jest spokojnie i biało i kiedy noce stają się długie, a wszyscy posnęli snem zimowym – wtedy wychodzą."
~Tove Jansson

"Brak mi cierpliwości do pór roku, 
lecz twoje przybycie złagodziło chłód zimy."
~Neil Gaiman

"Ze wszystkich miesięcy najmniej lubił listopad, bo to miesiąc kurczącego się dnia, niknącego światła i niepewności, która jak sierota błąka się między jesienią a zimą."
~John Verdon

"Majaczyło mi się, że nadeszła zima. Mróz przenikał mnie do szpiku kości, szczękałam zębami, a wielkie białe prześcieradło kąpielowe leżało po moją głową jak całun śniegu."
~Sylvia Plath

"Tej zimy zauważyłam coś jeszcze. Że kiedy dzień jest bardzo krótki i ciemny, spada śnieg. Śnieg, który jest biały i odbija światło. I sprawia, że wszystko staje się jaśniejsze. Dzieje się to wtedy, kiedy jest najciemniej."
~Małgorzata Halber

"I że śnieg wygląda z początku tak świeżo i czystko, ale kiedy ludzie go rozdepczą, staje się najbrudniejszy na świecie, całkiem szary, w żółtawe plamy, i tak jest zawsze – śnieg nigdy nie może pozostać biały, a jednak co roku ma się nadzieję, że uda się jakimś sposobem sprawić, żeby był do końca piękny."
~Jacqueline Wilson 

"... Długi spacer, żeby to wszystko jeszcze raz przemyśleć. Przy okazji zobaczyłam zupełnie inne oblicze zimy - błyszczący, pachnący świeżością świat. Słońce wyparło tę męczącą, wszechobecną dotąd wilgoć. Biel również była dziś inna, jakby odbita alabastrem i złotem."
~Hanna Kowalewska

"W głębi zimy zrozumiałem w końcu, że jest we mnie niezwyciężone lato."
~Albert Camus

"Tymczasem mróz pukał do okien dziobkami sikorek, wiatr trzeszczał w krokwiach dachów, pracowicie wznosił zaspy na drogach."
~Zbigniew Nienacki 

"Każdy ma swój płatek śniegu..."
~Orhan Pamuk 

"Brnąc powoli przez zaspy, odkrył z przyjemnością, że spośród wszystkich sposobów odzyskania spokoju ducha, jakich ostatnio poszukiwał, bezszelestnie padający śnieg jest najelegantszy i najskuteczniejszy."
~Mark Helprin

Bałam się zimy, zimą czas się ścina w szczękanie zębów. Ścina się w lód i zaciśnięte usta, w pięść i kułak, trzeba wyrąbywać przeręble, żeby dostrzec następne miesiące i jakąś bladą przyszłość.
~Ignacy Karpowicz

3 komentarze:

  1. Świetny zbiór mroźnych cytatów :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze i piękne cytaty o zimie.
    Miło je poczytać kiedy zimy i śniegu na dworze brak tylko pada deszcz.

    https://spam2506.blogspot.com/2018/12/wielki-powrot.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger