października 31, 2019

#Czytambokocham - "Wiersze dla 3-latka. Polscy poeci dzieciom"



Jeśli decyduje się na kupno nowej książki, to w pierwszej kolejności sprawdzam kto jest jej autorem, a jeśli jest to książka pełna wierszy, to kto je napisał. 

Moimi ulubionymi pisarzami, wierszy dla dzieci są niezmiennie Jan Brzechwa, Julian Tuwim. 
Chodź nie jest to koniec, a zaledwie początek.
Znajdziemy tam wiersze jeszcze takich pisarzy jak: Irena Suchorzewska, Helena Bechlerowa, Jadwiga Korczakowska, Ewa Szelburg-Zarembina, Bogusław Michalec i wielu innych.
Tak jak możemy przeczytać w tytule, są to sami Polscy poeci. =)


W spisie treści znajdujemy aż 63 wierszy.
Jednym z ulubionych wierszy moim i Amelki jest ten o przedszkolaczku.


Mam trzy lata
"Mam trzy lata, trzy i pół,
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia,
zjadam wszystko z talerzyka, 
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku
i o piesku, co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu."
~Irena Suchorzewska


Nie mogę, nie wspomnieć o przepięknych ilustracjach, które się w niej kryją.
Na stronach tej książki spisany został świat 3-latka.
Jest to książka idealna dla mojej 3 i pół letniej Melki. =)


Książka trafiła do naszej biblioteczki, dzięki uprzejmości wydawnictwa AKSJOMAT.

W jakim wieku są Wasze dzieci?
Buziaki =*

2 komentarze:

  1. Wiarsza o 3,5 latce nie mogło zabraknąć 😉 bardzo lubie takie zbiory, są dobrze dopasowane do określonego wieku 😁

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są te wierszyki. Mam dużo właśnie takich książeczek i dzieciaki je uwielbiają.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger