października 01, 2019

Jak być eko? - czyli, walczymy z plastikiem.



Ekologia to temat, bardzo często poruszany ale i temat, wokół którego się bardzo intensywnie kręcę.
Dlaczego?
Jaki świat za kilka lat zostawimy naszym dzieciom?
Warto zadbać o niego już teraz.

Wiele osób popiera ekologiczne myślenie, ale czy aby na pewno przekłada się to na ekologiczne działanie?

Jak wyeliminować plastik?
  1. Na zakupy zabierać swoją bawełnianą torbę.
  2. Kanapki pakować do pudełek śniadaniowych lub w papier śniadaniowy.
  3. Zabierać swoją butelkę na wodę - wielokrotnego użytku.
Trzy podpunkty, które w moim domu stosujemy na co dzień, chociaż oczywiście takich podpunktów jak być bardziej eko i co stosujemy na co dzień jest dużo, dużo więcej, ale aby Was nie zanudzić, przechodzę szybko do rzeczy, które chciałabym Wam dziś pokazać. ツ


Bambusowe szczoteczki do zębów
Eko szczoteczki do zębów to cudna sprawa.
Mam i używam, powinniśmy jednak pamiętać, że prawidłowo powinno się wymieniać szczoteczkę co 3 miesiące.
Zasięgając porady u mojej zaufanej dentystki, dowiedziałam się, że najlepiej wybierać szczoteczkę z miękkim włosiem, aby nie uszkodzić płytki.
Takim oto sposobem zdecydowałam się na szczoteczki 'super miękkie'.
Rączka szczoteczki wykonana jest w 100% z bambusa biodegradowalnego i kompostowalnego, który jest antybakteryjny.
Włosie jest nasycone węglem drzewnym i jest nie tylko miękkie, ale i delikatne dla wrażliwych zębów i dziąseł.
Z pozoru są jednakowe lecz jest coś co je od siebie wyróżnia.
Na rączce znajdują się znaczniki w postaci listków i na każdej szczoteczce jest on zupełnie inny.




Gąbka silikonowa do naczyń
Niektórzy naczynia myją ściereczkami a ja jestem zwolenniczką gąbeczek i używam ich od lat.
Nie trzeba jednak zbyt wiele wyobraźni aby przeliczyć sobie ilość wyrzucanych gąbeczek przez kilka lat.
Byłam początkowo bardzo sceptycznie nastawiona, ponieważ moje ulubione od lat gąbki miały podłużny kształt a ta jest okrągła w dodatku pokryta masą silikonowych "włosków".
Jest bardzo trwała a dodatkowo można ją sterylizować w przegotowanej wodzie lub w zmywarce.
"Włoski", o których mowa była powodują, że bez problemu dotrzemy w każde miejsce i usuniemy każdy brud.
Po użyciu można ją powiesić na haczyku za okienko.
Gąbka może mieć szerokie zastosowanie.
Wykonana jest w całości z silikonu.
Występuje w czterech wersjach kolorystycznych.



Rękawice silikonowe do zmywania i sprzątania
Rękawice te są zupełnie inne od tych ogólnodostępnych, które znajdziemy na niemalże każdej półce sklepowej.
Mają silikonowe wypustki, dzięki którym dotrzemy w każdy zakamarek.
Mogą mieć szerokie zastosowanie, wedle potrzeb i pomysłów.
Ogromnym plusem, jest to że można je sterylizować w przegotowanej wodzie lub w zmywarce.
Wykonane są w 100% z silikonu.
Jest dostępnych pięć wersji kolorystycznych.


Pokrywki silikonowe
Nie wszystkie nasze miski i miseczki mają pokrywki.
Kiedy chcemy coś przechować i przykryć, aby się żywność nie zepsuła i nie wysuszyła, najczęściej robimy to za pomocą folii aluminiowej.
Pokrywki są elastyczne i pasują do wielu pojemników.
Można przechowywać je w lodówce oraz myć w zmywarce.
W komplecie znajduje się aż sześć silikonowych pokrywek w różnych rozmiarach.





Siatki wielorazowe na warzywa i owoce
W zestawie znajduje się aż pięć woreczków o różnych rozmiarach.
Idealnie nadają się do pakowania owoców czy warzyw.
Idealny zamiennik małych zrywek, które ze względu na swój rozmiar, najczęściej nie przydają się po raz drugi.
W swojej kolekcji mam już bawełniane woreczki, natomiast te są według mnie dużo lepsze i to właśnie te zabieram ze sobą najczęściej.
Dlaczego?
Po pierwsze: są przezroczyste i widać co jest w środku, co ułatwia pracę Panią, które akurat kasują moje zakupy.
Po drugie: ze względu na swój materiał, produktów nie trzeba wyciągać z nich po powrocie do domu, ponieważ mają one "dziurki" przez co warzywa czy owoce mogą oddychać i nie ma obaw, że zawilgotnieją.
Po trzecie: są bardzo łatwe do utrzymania w czystości, można je błyskawicznie przeprać w rękach i w ekspresowym tempie wysuszyć.



Torba zawinięta w owoc
Uwielbiam wszystkiego rodzaju torby wielorazowe i mam ich w domu pokaźną ilość lecz każda z nich jest inna.
Tym razem spieszę z propozycją idealną np do małych torebek, po zwinięciu w mały "owoc" zajmuje niewiele miejsca.
Z kolei po rozwinięciu osiąga dość duży rozmiar i wiele pomieści.
Do wyboru jest wiele wzorów: truskawka, ananas, winogrono, marchewka.


Na zakończenie mam jeszcze naczynia jednorazowe w 100% ekologiczne.
Idealnie sprawdzą się podczas grilla czy na pikniku oraz w codziennym życiu.
Są biodegradowalne i mogą być kompostem.
W zamówieniu znalazłam 5 produktów: sztućce (łyżka, widelec, nóż) wykonane z wiórek drewnianych, kubek niski, kubek 230 ml, pudełko lunch box, miska głęboka.
Sama nie używam na co dzień jednorazowych naczyń, lecz jest to zdecydowanie jedno z wygodniejszych rozwiązań np. na piknik czy jakieś spotkanie ze znajomymi na świeżym powietrzu. =)
Są one bardzo wytrzymałe, chodź wykonane są z tektury.
Pokryte są powłoką PLA, która ułatwia rozkład zużytego produktu.



Polecam Wam wskoczyć na stronę sklepu ekoniczyna.pl
Znajdziecie tam produkty, które pomogą nam wspólnie dbać o świat oraz wiele informacji, które pozwolą Wam zdać sobie sprawę z powagi sytuacji. =)
Rzeczą, do której mogłabym się przyczepić jest niewielka różnorodność asortymentu.
Mam jednak przeogromną nadzieję, że to się niedługo zmieni, ponieważ produkty, które znajdują się na stronie, są najwyższej jakości.
Moimi zdecydowanymi ulubieńcami są te małe woreczki na warzywa i owoce oraz silikonowa gąbka oraz rękawice, które pozytywnie mnie zaskoczyły.

Całe zamówienie przyszło do mnie zapakowane w papier i w kartonie.
Nie było tam ani grama plastiku. =)

Wybierajmy świadomie!


W jaki sposób Wy staracie się być eko?
Pięknego dnia! =)

9 komentarzy:

  1. Bycie Eko jest teraz bardzo modne i bardzo dobrze- przynajmniej choć trochę mamy pozytywny wpływ na naszą planetę. Nie zapominajmy również o naszych dzieciach- uczmy je bycie EKO :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż ja nie jem mięsa, uważam że dzięki temu będzie lepiej. I nie że jestem jakoś bardzo wege, po prostu czyje się lepiej bez tego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam butelkę wielokrotnego użytku i także staram się dbać o nasze środowisku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo cieszy mnie coraz większa świadomość ludzi. Sama też wdrażam różne, ekologiczne rozwiązania :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy można gdzieś stacjonarnie kupić taką sylikonową gąbkę? Co do papierowych talerzy, to na pewno lepsze niż plastik, chociaż jednorazówki w ogóle do mnie nie przemawiają. Raz zjesz, wyrzucisz, a drzewo się poświęciło dla Twojego jednego posiłku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko pięknie, ale niestety mało kto wie o tym jak to EKO wygląda. Opakowania biodegradowalne potrzebują specjalnego środowiska, aby się rozłożyły aw Polsce na ten moment NIE MA ani jednej firmy, która by się tym zajęła. Opakowania BIO lądują więc wraz z innymi śmieciami na wysypiskach. Opakowania papierowe są powlekane od środka plastikiem... Dopiero pojawiaj się firmy, które produkują opakowania papierowe powlekane od środka PLA, ale PLA jest BIO, więc znów potrzebuje odpowiedniego środowiska, aby się rozłożyło, więc kółko się zamyka.
    Bycie EKO jest mądre, ale nie stwarza nam jeszcze w 100% warunków, aby ratować Ziemię...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja staram się używać jak najmniej plastiku, ale całkowita rezygnacja z niego, to moim zdaniem lekka skrajność...

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że plastik jest eliminowany z życia codziennego. Bardzo spodobała mi się ta rękawica silikonowa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Staram się walczyć z plastikiem, ale póki co wybieram tylko bawełniane torebki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger