października 29, 2019

#Czytambokocham - skarbnice wiedzy dla najmłodszych od wydawnictwa AKSJOMAT

Amelka jest dzieckiem bardzo ciekawym świata (co mnie niesamowicie cieszy), lecz kiedy po raz setny słyszę pytanie "dlaczego niebo jest niebieskie", "dlaczego to auto ma cztery koła" wspomagam się najlepszymi skarbnicami wiedzy- książkami, w których znajduję odpowiedzi na większość takich pytań. 
Dla mnie jako mamy to prawdziwy skarb.

Kiedy moja córka była mała, chciałam żeby zaczęła siadać, chodzić i mówić...
Teraz marzę aby chodź na chwilę przestała. =)
Jak zacznie to skończyć nie może i wylewa się z niej potok słów.
Aktualnie jesteśmy na etapie trudnych pytań, które i Nas czasem doprowadzają do ściany, a które absolutnie nie mogą pozostać bez odpowiedzi - czyli "Co to?", "Po co?" , "dlaczego?". 
Zbywanie półsłówkami tutaj nie zadziała. 
Kochamy książki oraz wspólne czytanie. 
Biblioteczka Melki rośnie w siłę. 
A to jeszcze nie koniec. =)


Na pierwszy rzut oka te dwie książki wydają się bardzo podobne, ale nic bardziej mylnego. Obie mają twardą oprawę i są piękne wydane, ale na tym ich podobieństwo się kończy. Ja akurat preferuję książki z twardą okładką, ale wiem, że przeciwny obóz także ma wielu członków. Wydawnictwo Aksjomat znalazło jednak na to sposób- wiele wydanych przez nich dzieł znajdziemy w obu wariantach.


Pierwszą książką, która skradła nasze serca jest: "Świat przedszkolaka - Co każde dziecko wiedzieć powinno"
Autorką jest Agnieszka Bator


Spis treści został podzielony na siedem części:
1. W domu
2. Do przedszkola
3. Na wsi
4. Człowiek i przyroda
5. Podróże i transport
6. Zdrowie i ciało
7. Przedszkolak wie



"Księga wiedzy - małego dziecka"
Autorką tej księgi jest Anna Podgórska


Stron w książce jest aż 48, a na każdej z nich inny temat:
• Moja rodzina
• Na spacerze
• Pory roku
• Dbamy o czystość
• Na wsi
• Warzywa i owoce
• Zwierzęta z zagrody
• Zwierzęta domowe
• Wycieczka do lasu
• Poznaję kolory
• Jedziemy na wakacje
• Na łące 
• Dni tygodnia
• Kto gdzie pracuje?
• Zabawy w domu
• Wycieczka do zoo
• Wspólny posiłek 
• Poznaję litery
• W mieście
• Poznaję liczby
• Pora na sen
• U lekarza
• Moje ciało





Dzieci są małymi odkrywcami otaczającego ich świata. 
W gąszczu zabawek, pluszaków i wielu pierdółek zwyczajnie w świecie zbędnych jest coś takiego co bawi i uczy. 
Książeczki edukacyjne odpowiadają na nieskończoną liczbę pytań, które nurtują małego człowieka. 
Podbiły one i moje i Amelki serce.

Bardzo dużo czytamy, więc wiele odpowiedzi Amelka znajduje w czytanych bajkach. 
Mimo to, wiele pytań jest drążonych "a dlaczego", nawet i pół godziny.

Aż się boję pomyśleć co będzie dalej, bo wiadomo, że im dziecko starsze, tym pytań i ciekawości świata będzie mu przybywać. シ
Trzeba się więc uzbroić w ogromne pokłady cierpliwości. 


Książki trafiły do naszej biblioteczki, dzięki uprzejmości wydawnictwa AKSJOMAT.


A Was 
jakie pytania zadawane przez najmłodszych zaskakują?
Buziaki =*

3 komentarze:

  1. myślę, że jest to seria dla mnie, zwłaszcza, że pytania dlaczego i po co to w moim domu ostatnio bardzo czesto używane słowa ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne książeczki! Nie wiedziałam, że są takie. Muszę zakupić, by też troszkę od różnych pytań odpocząć :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger