października 28, 2018

Listy, które są obowiązkowe w moim bullet journal.

Moje planowanie w bullet journalu nabrało rozpędu około pół roku.
Pokochałam się z tym notesem i dzięki niemu ogarniam moje życie.
Lubię tę metodę planowania, ponieważ od początku do końca tworzymy ją po swojemu, według własnych upodobań.
Znajduje się w nim wszystko to, co potrzebuje.
W razie potrzeb, wszystko sobie modyfikuję tak aby był podporządkowany pod moje oczekiwania. シ
Nieodłączną jego częścią stały się listy, tak zwane kolekcje.

Są to po prostu tematyczne listy, które porządkują ważne tematy.

Uwielbiam pisać i robić wszelkiego rodzaju listy, pomagają mi one odnaleźć siebie i swoje często poplątane myśli układając tym samym mój dzień w całość.

Odkąd pamiętam, miałam zeszyt, w którym spisywałam to co miałam w danej chwili w głowie.
Dopiero niedawno odnalazłam w notatkach i listach, pewnego rodzaju "terapeutyczną formę".
Moja głowa działa dzięki temu sprawniej.

Zaletą kolekcji, jest to, że informacje są w nich posegregowane i poukładane. ツ
Łatwo się w tym wszystkim odnaleźć.
Mam wszystko uporządkowane tak jak lubię. ツ
W moim notesie znajdują się one na samym początku zebrane w całość.
Dzięki temu zawsze mogę do nich wrócić oraz zebrane są w jednym miejscu i poukładane.
Dzięki czemu nie tracę czasu na ich znalezienie.

Lubie pisać, lubię przelewać myśli na papier a jeszcze bardziej lubię zajrzeć do nich zawsze wtedy, kiedy tylko mam na to ochotę.



  1. Lista wdzięczności - rzeczy za które jestem wdzięczna. Takich rzeczy jest wiele, ale nigdy specjalnie się w nie nie zagłębiałam a warto. Okazuje się, że jest za co dziękować i że świat nie jest wcale taki zły i beznadziejny jak nam się czasem może wydawać.
  2. Inspirujące cytaty - lubię je sobie zapisywać, tak aby mi nie umknęły i żebym mogła do nich w każdej chwili wrócić.
  3. Lista posiłków na cały tydzień - nie wiecie nawet jak bardzo ta lista pomogła ogarnąć mój dom a przede wszystkim zaoszczędziła mi czasu, na główkowaniu "co na obiad". Dzięki niej jedzenie się nie marnuje a i nasze posiłki stały się bardziej zróżnicowane.
  4. Lista rzeczy do zrobienia w danym tygodniu - dzięki temu nic mi nie umyka a i wszystko to co zaplanowane jest, zostaje zrealizowane.
  5. Lista ważnych dat w roku - urodziny bliskich, wyjazdy, rodzinne spotkania, Święta czy różnego rodzaju rocznice. Dzięki tej liście nawet w napiętym czasie o niczym nie zapominam.
  6. Podsumowanie miesiąca - ta lista zajmuję ostatnią kartkę. Podsumowuję miesiąc pod każdym możliwym kątem. Czy osiągnęłam wszystko co sobie założyłam, czy wykonałam wszystko co było trzeba. Znajdują się tam także opisane sytuacje, które miały miejsce oraz wspomnienia. ツ
  7. Miesięczny harmonogram wpisów - to jedna z moich blogowych list, bez której nie wyobrażam sobie dobrego i skutecznego działania. 
List jak możecie zobaczyć jest 7, a to dlatego, że są to tylko te listy, które występują w moim notesie.
Są to takie pozycje, które sprawdzają się u mnie najlepiej, i z których na bieżąco korzystam. シ
Stawiam na jakość a nie ilość, więc dlatego tyle ich u mnie, chodź nie wykluczam, że nie będzie ich więcej.
Wszystko okaże się z czasem, czy będzie mi coś jeszcze potrzebne. ツ


Kolekcje w bulle journalu powinny być odpowiedzią na nasze potrzeby, a ile ludzi, tyle potrzeb. =)

Niżej zostawiam Wam kilka interesujących pomysłów na różnorakie listy.
Niech będą one inspiracją do udoskonalenia Waszych notesów oraz systemu planowania, bo przecież oto nam przede wszystkim chodzi. ツ
  1. Wizyty lekarskie
  2. Wspomnienia
  3. Prezenty dla bliskich (na różne okazje), taka lista to zbawienie w okresie przedświątecznym.
  4. Ulubieńcy miesiąca
  5. Cele do zrealizowania
  6. Zmiany, które chcę wprowadzić do swojego życia.
  7. Lista pomysłów, co zrobić wiosną/latem/jesienią/zimą.
  8. Pomysły na projekty DIY
  9. Pomysły na spędzanie wolnego czasu
  10. Propozycje posiłków
  11. Miejsca, które chcą odwiedzić
  12. Produkty do przetestowania
  13. Filmy lub seriale warte obejrzenia
  14. Książki do przeczytania
  15. Ulubiona, muzyczna play lista.

Są to tylko, przykładowe pomysły, które sprawdzą się z powodzeniem w każdym bullet journalu.
Oczywiście pod warunkiem, że będziemy z tymi listami współpracować.
Nie wystarczy, że tylko będą. =)

Jest to kropla w morzu, więc mam nadzieję, że pomożecie mi tą listę uzupełnić.
Swoje propozycje możecie pisać w komentarzach. ツ
Może komuś się one przydadzą i sprawdzą. 


List może być naprawdę sporo, w zależności od tego, co kto potrzebuję.
Sprawdzą się one nie tylko w bujo ale także w zwykłym notesie.
Ułatwią nie tylko odszukanie ważnych informacji ale przede wszystkim życie oraz organizacje codzienności.
Ja bym nie potrafiła już zrezygnować z tego mojego zielonego notesika. =)


Co sądzicie o moich propozycjach?

Jakie kolekcje sprawdzają się w Waszych bullet journalach?

Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach, czy chcielibyście więcej tekstów o mojej organizacji, planowaniu czy bujo.
Chętnie napiszę dla Was taki wpis. ツ

Pozdrawiam. =)

8 komentarzy:

  1. Bardzo dużo słyszę o "Bullet Journal" pozytywnych rzeczy, ale osobiście nie mogę się przekonać do takiej formy ;) Wolę jednak tradycyjne kalendarze, gdzie mam wszystko zapisane ;) Ale mimo to, z chęcią bym poczytała wpisy o bujo ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę sama mam ochotę zrobić coś podobnego 😊 Świetny i na pewno inspirujący wpis! Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama chyba muszę sobie zacząć wszystko planować na pewno byłoby to lepsze rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dużo o nim czytam pozytywnych rzecz ale sama mam na razie zwykły kalendarz z Biedronki ale wpis bardzo ciekawy i ja podobne rzeczy rzeczy zapisuję na wpisy na blog, wizyty u lekarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj widzę, że jesteś listomaniaczka ��a tak poważnie to wiem, że przez to masz więcej kontroli w organizacji swojego czasu. Sama też robię często listę tego co ugotuje, potrzebnych rzeczy i obowiązków. Bullet Journal świetna sprawa ale chyba jakoś nigdy nie miałam czasu na większe rozdrabnianie się, w internecie często wiedzę piękne zdjęcia takich kreatywnych zapisków. Powodzenia i pochwal się jak wygląda Twój.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł motywowania się. Chętnie wypróbowała bym, ale jestem zbyt leniwa.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj seriale lub filmy warte obejrzenia to niezbędnik! :) Tak samo jak hormonogram wpisów dodawanych na bloga. Mega wpis!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne listy sobie stworzyłaś ;) Ja raczej nie jestem za planowaniem :/
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger