października 10, 2018

Tata na medal - czyli 3 rzeczy, w których to tata jest górą.

Mówią, że prawdziwy facet musi wybudować dom, posadzić drzewo i mieć syna.
A u Nas jest córeczka tatusia i jest jego oczkiem w głowie.

I chodź mówi się, że to mama jest najważniejszą osobą w życiu dziecka, a ojciec zajmuję drugi plan to nie do końca się z tym zgadzam.

I mimo, że głęboko wierzę w to, że jesteśmy niezastąpione i jedyne w swoim rodzaju, to są takie sytuacje, kiedy to tata przejmuje całą sytuację. ツ



Nie krzyczy, pozwala na wszystko i ustępuje na wielu polach a dodatkowo tata ma ten luz, ciągle żartuje i robi śmieszne miny. 
Tak to już bywa, że tata to ktoś zupełnie inny, niż mama.
  1. Zabawy - kiedy zostajemy same to karmimy lalki, układamy puzzle i czytamy bajki a co robi z tatą? Fikołki, psoty, figle i tańce - nie ma chwili kiedy nie słychać ich śmiechów. Kreatywne zabawy to jego specjalność. ツ Tworzą ludki z kasztanów, biegają po kałużach i wracają przemoczeni do domu. To ich żywioł i ich wspólna chwila. ツ
  2. Bycie twardym - wiecie co robi, kiedy się przewróci? Otrzepuje kolana i ręce i pędzi dalej. M często mnie uspokajał, kiedy panikowałam "przestań, daj spokój, nic się przecież nie stało." A ja dmuchałam, całowałam albo pędziłam z plastrem! Teraz sama z daleka woła "nic" i leci dalej. ツ To Jego szkoła.
  3. Upór i determinacja w dążeniu do celu - nie raz zdarzyło mi się odpuścić. Bo mi nie szło, bo stwierdziłam, że nie dam rady i lepiej dać sobie spokój. Wstyd się przyznać ale nie raz jak Amelce coś nie szło to mówiłam, żeby wzięła sobie inną zabawkę czy zajęła się czym innym. Ostatnio przyszła dumna, że ułożyła sama całe puzzle. A to wszystko dlatego, że M z nią siedział (i nie pomagał) i tłumaczył, żeby spróbowała jeszcze raz. Teraz będzie siedziała i próbowała tak długo aż nie osiągnie swojego celu. 
Według mnie nie można tutaj stwierdzić kto pełni funkcję tego lepszego i ważniejszego rodzica, ponieważ oboje tworzą całość, która jest tak ważna dla małego człowieka.
Dzięki takim różnicą tworzy się balans, który jest niesamowicie ważny.
Bo źle pozwalać ciągle i na wszystko, ale również źle być zbyt przewrażliwionym.


Co według Was powinno jeszcze znajdować się na tej liście?

Trzymajcie się.
Buziaki ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger