kwietnia 19, 2018

Nie traćmy czasu - Cieszmy się każdą chwilą - Uśmiechajmy się - 7 rzeczy, na które nie warto tracić czasu.

W mojej głowie, dzieje się bardzo dużo, jest wiele myśli, które się w niej kumulują i nie do końca umiem sobie je racjonalnie wytłumaczyć.
Pewnych spraw zwyczajnie i po ludzku, nie umiem sobie poukładać i zrozumieć.
Śmierć nie jest dla mnie obcym zjawiskiem i w pewnym sensie właśnie to zmusiło mnie to tego wpisu.
Marnujemy wiele chwil Naszych i ważnych dla Nas na pierdoły, a później okazuje się, że nie mamy już tego czasu na tyle by zrobić ważne i istotne dla Nas rzeczy.
Jasne jak słońce dla mnie jest to, że ludzie się rodzą i umierają, tylko problem mam z tym czy śmierć jest potrzebna?
Często przychodzi znienacka, nieproszona, robiąc ogromne spustoszenie.
Wywraca ludziom życie do góry nogami, niszczy rodzinę.

Nie traćmy czasu - Cieszmy się każdą chwilą
Życie jest zbyt krótkie, kruche i ulotne, aby przejmować się rzeczami, na które nie mamy wpływu.
Szkoda tracić czas i energie, na kłótnie i spory.
Powinniśmy cieszyć się każdą chwilą i czerpać z życia pełnymi garściami.
Nigdy nie wiadomo, ile tych chwil Nam zostało.

Uśmiechajmy się
Znacie to powiedzenie, że "uśmiech jest tańszy od elektryczności, a daje więcej światła"?
Tylko czy zawsze, kiedy się uśmiechamy, robimy to szczerze, czy po prostu jest on "zasłoną dymną" lub z grzeczności, bo tak wypada?
Życie składa się z krótkich chwil, które wywołują uśmiech na naszej twarzy - i tym powinniśmy się kierować, nie tracąc cennych minut życia na skwaszoną minę czy po prostu zły humor.



Nie raz zdarzy mi się narzekać że doba jest dla mnie za krótka.
A co jeśli ja po prostu ją źle wykorzystuję i tracę czas na rzeczy zupełnie nie potrzebne?


Oto lista rzeczy, na które według mnie nie warto tracić czasu:

  1. Powtarzanie tych samych błędów - na błędach człowiek powinien się uczyć i wyciągać wnioski, tak, żeby "nie wchodzić dwa razy do tej samej rzeki".
  2. Życie nie swoim życiem - życie mamy jedno i powinniśmy je przeżyć jak najlepiej i po swojemu, a nie żyć życiem innych, ponieważ mamy swoje.
  3. Martwienie się tym "Co powiedzą ludzie" - szkoda czasu na zamartwianie się opinią innych i tym, co oni powiedzą na nasze wybory czy decyzje, tym bardziej, że nie powinny mieć one dla nas większego znaczenia. Liczy się nasze zdanie, nasze cele i pragnienia, szkoda by to wszystko stracić przez negatywną opinię środowiska.
  4. Strach - przed porażką, paraliżuje i sprawia, że się wycofujemy. Jest to jeden z powodów, który utrudnia Nam spełnianie marzeń i realizację własnych celów.
  5. Próba zadowolenia wszystkich wokół - nigdy, chociaż nie wiem jakbyśmy chcieli i jakbyśmy się starali nie zadowolimy wszystkich, bo ile ludzi, tyle gustów i opinii.
  6. Narzekanie - marudzenie stało się już chyba jakąś chorobą cywilizacyjną, a nic ono nie zmienia. Jeśli chcemy zmian, to trzeba ruszyć tyłek i zacząć działać.
  7. Porównywanie siebie do innych - odbiera nam pewność siebie i wiarę we własne możliwości. Każdy człowiek jest inny, więc zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skupić się na sobie. 

Jak to jest u Was?

Co byście dopisali do powyższej listy?
Na jakie rzeczy według Was nie warto tracić czasu?

Buziaki ;*

12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy i prawdziwy post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z każdym punktem 😊 A powiedzenie świetne nigdy wcześniej nie słyszałam 🙈🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodam jeszcze: oglądanie telewizji w nadmiarze, kiepskie relacje, lenistwo mentalne, czyli niechęć do samorozwoju, nałogi... Tak w skrócie i na podstawie tego, co właśnie przyszło mi do głowy ;)
    Zapraszam na mojego bloga o książkach (chociaż ostatnio nie tylko o nich ;) ),którego prowadzę z głębokim przekonaniem, że czytanie z całą pewnością nie jest marnowaniem czasu ;) - http://czytamiznikam.blogspot.com/
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna notka na pewno wróce na następny post

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis, bardzo pozytywny, dobrze napisany, aż się miło czyta. Dodaję bloga do obserwowanych, liczę na rewanż.
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/04/anatomia-skandalu-sarah-vaughan.html

    OdpowiedzUsuń
  6. staram sie zawsze uśmiechać, lub rozładować atmosferę żartem;) nie zawsze mi to wychodzi, ale czasem się udaje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak niestety powtarzanie tych samych błędów, na tym tracimy najwięcej czasu, jednak czasami to nie jest zależne od nas :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak wieczne malkontenctwo to jakaś plaga cywilizacyjna! A Polaków dotknęła już chyba do granic możliwości. Masz rację, że świat byłby dużo piękniejszy, gdybyśmy czasem mniej się odzywali, więcej uśmiechali i cieszyli się z rzeczy drobnych! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak wieczne malkontenctwo to jakaś plaga cywilizacyjna! A Polaków dotknęła do granic możliwości. O ile piękniejszy byłby świat, gdybyśmy czasem mniej mówili, więcej się uśmiechali i cieszyli z rzeczy drobnych! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wpis ;-) Dokładnie z tym strachem, często paraliżuje. Jednym sposobem jest działanie według taktyki -Bój się i rób ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo się z Tobą zgadzam - szczególnie punkty 2,3 i 5 bardzo mocno do mnie przemawiają. Chyba mam takie silne poczucie "własności" co do swojego życia i dlatego skupiam się na tym, by mnie się podobało, a nie ludziom wokół :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger