października 08, 2020

Pikle, domowe pesto i konfitury, czyli zdrowe przetwory.

Jak jesień to i przetwory.
Szczerze mówiąc, nie jestem mistrzynią w zaprawianiu słoików, jednak postanowiłam zrobić jeszcze jedno podejście do tego tematu, lecz tym razem z odpowiednim wsparciem.
Autorką tytułu "Zdrowe przetwory" jest Jolanta Naklicka-Kleser.
Domowe przetwory mogą cieszyć nas nie tylko w okresie jesienno-zimowym, kiedy to możemy wyciągnąć gotowe słoiki i cieszyć się domowymi konfiturami czy innymi dobrociami przez cały rok. 

Na pierwszych kilku stronach znajdziemy ważne a zarazem przydatne zasady przy zamykaniu lata w słoiki. 
Są aż trzy sposoby na zamknięcie smaków lata w słoikach - kiszenie, marynowanie, pasteryzacja. 
O tym wszystkim możemy przeczytać we wstępie. 
Wszystko jest pięknie i jasno opisane, więc bez problemu, nawet ktoś kto tak jak ja nie ma ręki do zaprawiania, bez problemu sobie poradzi. 

Moim jednym z ulubionych rozdziałów jest "klasyka, czyli sekretne przepisy mojej rodziny".
Nie są przekombinowane a znajdziemy tam przepisy na między innymi: kapustę kiszoną, buraczki z papryką, sok malinowy, ogórki z chilli i czosnkiem czy przecier na zupę ogórkową.
Natomiast drugim z rozdziałów, który mnie bardzo zainteresował jest "Dania w 10 minut", kryje on przepisy na szybkie dania, które wystarczy wyciągnąć ze spiżarki i podgrzać. 


W tej książce przepisów jest ponad 80, więc nawet jeśli nie wszystkie przepisy przypadną w Wasze gusta, to na pewno znajdziecie coś dla siebie. 
Rozdziałów jest aż 9:
  1. Klasyka, czyli sekretne przepisy mojej rodziny
  2. Kiszonki
  3. Pikle
  4. Przywiezione z podróży
  5. Dania w 10 minut
  6. Wyjątkowe dodatki do dań głównych
  7. Owocowy zawrót głowy
  8. Naturalne lekarstwa
  9. Dodatki
Ja w pierwszej kolejności na warsztat wzięłam przepis na pikle z ogórków i sól smakową.
Zobaczymy za jakiś czas jak smakują, ale jestem pozytywnie nastawiona. =)

Robicie domowe przetwory, co dominuje Waszą spiżarkę?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger