października 05, 2020

Dzieci w kuchni - książki, dzięki którym będziemy pewni tego co jedzą nasze dzieci.

Sprawa żywienia mojej córki i kontrola tego co ląduje na jej talerzu spędza mi sen z powiek, ponieważ jest to dla mnie jedna z ważniejszych spraw, która ją dotyczy.
Wiadomo, że wszystko zaczyna się w głowie, a następnie w kuchni.
Mamy wpływ na to co jedzą nasze dzieci, natomiast muszę się przyznać, że czasem po prostu brak mi już pomysłów.
Wspieram się wtedy książkami kucharskimi a tym razem w moje ręce wpadły dwie pięknie ilustrowane propozycje od wydawnictwa Jedność

Pierwszy tytuł to "Dania dla dzieci - 3 (do 5) składniki/15 minut".
Kryje w sobie aż 55 przepisów na smaczne dania ale i zdrowe.
Wszyscy jesteśmy zabiegani, dlatego tak bardzo polubiłam tę książkę.
Ilość składników bardzo okrojona bo od 3 do 5 ale to nie znaczy, że nie jest zdrowo, smacznie czy kolorowo - wręcz przeciwnie. 
Nie mogę nie wspomnieć w tym miejscu o przepięknych ilustracjach, które cieszą oko, jednocześnie zachęcając nasze dzieciaki, do wyczarowania cudownych przysmaków.
Książka podzielona jest na trzy części:
  1. Przystawki
  2. Dania
  3. Desery



Natomiast druga książka "Dzieci w kuchni - szkoła gotowania - krok po kroku", równie barwna propozycja, co ta powyższa. 
Jest to swego rodzaju kurs gotowania, ponieważ krok po kroku, ilustracje ale i  opisy pomogą nam i naszym dzieciom wyczarować smaczne, zdrowe ale i kolorowe posiłki.
Jest to jedna z naszych ulubionych książek z przepisami dla dzieci. 

W spisie treści kryją się aż 4 rozdziały:
  1. Techniki podstawowe 
  2. Śniadania i przekąski
  3. Obiady i kolacje
  4. Przyjęcia świąteczne
Porcje, które są podane pozwalają na przygotowanie dań dla 4-osobowej rodziny. 
Przepisy nie są zbyt wymyślne, dzięki czemu dzieciaki z niewielką pomocą z pewnością sobie poradzą. 



Na wcześniejszych zdjęciach wnętrza książek znajdziecie ulubione przepisy mojej A.
Dzięki tego typu książkowym propozycją jestem pewna tego co je moje dziecko i tym samym pozwalam jej dokonywać wyboru i często razem decydujemy co będziemy przygotowywać a następnie wcinać. 


Wasze dzieci lubią spędzać czas w kuchni na wspólnym gotowaniu?
Pięknego dnia!

3 komentarze:

  1. Wspólne gotowanie z dziećmi to mega frajda.Moje dorosłe do dziś wspominają czas spędzony w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale fajnie! gotowanie dla pociech to zawsze fajne zajęcie :D https://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger