marca 30, 2020

Proszek do zmywarki - dom bez chemii

Świadomość ludzi w kwestii ekologi w ostatnim czasie bardzo wzrosła i coraz częściej wybieramy produkty z pewnych źródeł i ze specjalnymi oznaczeniami. 
Rezygnując z chemii i szkodliwych substancji. 

W naszym domu, również korzystamy z produktów, które nie wpływają negatywnie na środowisko. =)

Od pewnego czasu staram się wykorzystywać do sprzątania produkty, które każdy znajdzie w swojej kuchni. 
Ostatnio odkryłam sklep eukaliptusowy a w jego asortymencie proszek do zmywarki, który mnie bardzo zaskoczył, ponieważ do tej pory byłam przyzwyczajona do kupnych kapsułek, które miały niewiele wspólnego z ekologią. 


Proszek jest w kilogramowym opakowaniu i wystarcza on aż na 50 zmywań. 
Nie mam co do niego żadnych zarzutów.
Naczynia są czyste, bez osadu czy zacieków i nie trzeba dodawać do zmywarki żadnych innych środków np. nabłyszczających. 
Sam proszek wystarczy i poradzi sobie nawet z zaschniętymi naczyniami. =)
Rozpuszcza się w każdej temperaturze.
Nie zawiera wypełniaczy, chloru, syntetycznych składników zapachowych i jest całkowicie biodegradowalny. 
W jego składzie kryje się 100% olejek eukaliptusowy, węglan sodu, nadwęglan sodu, tripolifosforan sodu.

W przesyłce znalazłam, także olejek goździkowy, który ma wiele zastosowań. 
Głównie słynie z właściwości przeciwbakteryjnych, przeciwwirusowych, przeciwgrzybicznych. 
Olejek sam w sobie ma działanie rozkurczowe, znieczulające, odkażające, odświeżające oraz łagodzi ból.
Olejek także w codzienności znajduje wiele zastosowań, np. aromaterapia, masaż czy kąpiel. 
Bardzo lubię jego goździkowo-korzenny aromat. =)


Na stronie tego sklepu znajdziecie, także olejki eteryczne, produkty do prania, środki higieniczne, kosmetyki naturalne. 
Wolicie tradycyjne kapsułki do zmywania czy ekologiczne zamienniki?

4 komentarze:

  1. Uwielbiam ich produkty !
    niedawno miałam okazję testować żel do prania odzieży sportowej - i powiem szczerze, że produkt robi świetną robotę ! sztos :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem jak mi by się sprawdziły te produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to robisz, wsypujesz zamiast tabletki ten proszek i dodajesz jakiegoś olejku na zapach? Czy jest to bezzapachowe, a i tak jest zadowalające? Podoba mi się ten pomysł! Tylko... Czy twarda woda nie będzie przeszkodą? Muszę jednak poczekać chwilę na zakończenie zapasów moich tabletek do zmywarki. Wtedy może wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zamiast tabletek wsypuje tam proszek i nic już więcej nie dodaje. :) U mnie sprawdza się świetnie, mimo, że woda nie jest najlepszej jakości.

      Usuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger