maja 15, 2019

Kawa ma moc - Kawokado.pl

Kiedyś byłam herbacianym maniakiem i chodź dalej darzę je ogromną miłością, to jednak na pierwsze miejsce wskoczyła kawa.
Odkąd zostałam mamą, wszystko się zmieniło. 
I takie moje małe miłości, również. 

Kawa, to mój taki mały wspomagacz o poranku, po nieprzespanych nocach. シ

Świeżo palona kawa - w ziarnach. 
Jest to niesamowity aromat oraz smak, którego nie poczujecie po wypiciu kawy z "marketu".


W tym celu zaopatrzyłam się w młynek do kawy i zawsze kiedy najdzie mnie na nią ochota, miele sobie potrzebną ilość i cieszę się z unoszącego się po mieszkaniu aromatu świeżej kawy, nie mówiąc już o smaku. =)

Wcześniej, wybierałam kawy mielone, które były dostępne niemalże w każdym sklepie. 
Lecz nie czarujmy się, kawa, która jest robiona przemysłowo, pozostawia wiele do życzenia a jej aromat ulatuje w trakcie produkcji.

Zupełnie inaczej jest to, w przypadku kaw ziarnistych.


Jak powstaje świeżo palona kawa? 
Dzieje się to wszystko w specjalnym piecu, który mieści od 8 do 10 kg kawy i jest maszyną ręczną a nie automatyczną, jak to jest w przypadku przemysłu.
Czas palenia kawy to ok. 15-20 minut, a następnie ziarna są przesypywane na specjalne sito i studzone specjalnym wentylatorem. 

Każdy gatunek jest wypalany oddzielnie.

Tylko w kawach wypalanych metodą rzemieślniczą, tak jak w przypadku kaw od Kawokado wyczujemy ten niezwykły aromat i wspaniały smak.



Kawa, która idealnie sprawdzi się o poranku. ツ


Bądźmy świadomi tego co wybieramy. 
W sklepie znajdziecie kawy z różnych stron świata.

W moje ręce trafiły same perełki.



Indie Cherry → 100% Robusta

Ta kawa to moc! 
Ma w sobie ogrom kofeiny, która postawi na nogi każdego!
Smak tej kawy jest bardzo wyrazisty z lekkim czekoladowym posmakiem oraz z wyraźną ostro-pikantną nutą.

Kolumbia Excelso → 100% Arabica

Jest to kawa o bardzo zróżnicowanym i łagodnym smaku.
W smaku oraz aromacie odkryjemy nuty karmelu, czekolady oraz orzechów.

Brazylia Yellow Bourbon → 100% Arabica

Kawa jest bardzo delikatna, wyczujemy w niej naturalną słodycz oraz nuty cytrusów, pomarańczy, jaśminu, czekolady oraz orzechów.




Brazylia Santos → 100% Arabica
Kawa o bardzo klasycznym a jednocześnie bardzo delikatnym i słodkim smaku z delikatną nutą miodu, czekolady i orzechów.
Aromat tej kawy, jest tak silny, że czuć go w całym pomieszczeniu, 

Dominikana AA → 100% Arabica
Ilość kofeiny zawartej w tej kawie jest bardzo niewielka, więc można pić ją o każdej porze dnia. 
Za to rozbudzi Nas swoim intensywnym aromatem.
Kryją się w niej słodkie nuty z owocowymi akcentami.




Peru → 100% Arabica
Ziarna tej kawy, są uprawiane na niewielkiej plantacji, następnie są ręcznie zbierane, później ziarna fermentują w specjalnych zbiornikach a na końcu są suszone w szklarniach, które muszą spełniać specjalne wymogi.
Jest to bardzo ceniona kawa, lecz trudna do zdobycia.
W jej smaku, można wyczuć orzechy, karmel, czekoladę oraz karmel. 

Tanzania → 100% Arabica

Poczuć w tej kawie, można wyraźny smak owoców cytrusowych z waniliową oraz czekoladową nutą.
Smak kawy jest bardzo bogaty oraz kryje się w niej odrobina kwaskowatości, która orzeźwi o poranku. ツ

Zambia → 100% Arabica

Smak tej kawy jest bardzo delikatny, słodki o małej kwaskowatości, z wyczuwalnymi nutami owoców cytrusowych.
Ma bardzo intensywny aromat.





Espresso Rock & Roll → 80% Arabica, 20% Robusta

Smak tej kawy jest bardzo intensywny, bardzo wyrazisty z nutą słodyczy.
Z pewnością postawi Was ona na nogi, po ciężkiej nocy, dzięki dużej zawartości kofeiny.


Na stronie sklepu, znajdziecie wszystkie ważne informację dotyczące kaw (moc, kwaskowość, gatunek kawy, przeznaczenie (kawiarka, ekspres, parzenie tradycyjne), pochodzenie).


Przesyłka dociera do Nas przepięknie i bardzo minimalistycznie zapakowana, w eko pudełko, wyłożone wełną drzewną, a na końcu przewiązane zostaje sznurkiem jutowym.

Jestem ciekawa, czy u Was o poranku kawa musi być czy wolicie kubek ciepłej herbaty?


Bajo. ツ

5 komentarzy:

  1. Ja ostatnio zrezygnowałam całkowicie z kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie kawa musi być :) zdecydowanie razem z mężem mielimy sobie sami. Do tego ekspres ciśnieniowy i jest cudowny smak, aromat. Tego nie dadzą żadne kawy z marketu i tu masz rację. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie na bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie wolę herbaty. Ale dobra kawa to dobra kawa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają wyśmienicie! Nie przepadam za herbatą ale uwielbiam dobrą kawę a ta mnie naprawdę zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger