kwietnia 16, 2019

Naturalne sposoby na barwienie jajek.

Ozdabianie pisanek nie jest moją mocną stroną, lecz jajko jest nieodłączną częścią Świąt Wielkanocnych, które już niedługo, więc i ja na swoje możliwości "przyozdabiam" swoje pisanki. 

Najłatwiejszą i zarazem moją ulubioną metodą jest barwienie jajek.

W sklepie jest wiele dostępnych barwników, lecz ja jestem zwolenniczką naturalnych sposobów na zabarwienie Wielkanocnych jajek, ponieważ często barwnik dostaje się również pod skorupkę a to już nie jest apetyczne. 


1. Pisanki żółte - kurkuma
Do litra wrzącej wody, wsypujemy torebkę kurkumy oraz wsypujemy 2 łyżki soli oraz dodajemy 2 łyżki octu.

2. Pisanki pomarańczowe - marchew

Cztery marchewki obieramy i ścieramy na tarce o drobnych oczkach a następnie gotujemy przez 15 minut w litrze wody. 
Na koniec odcedzamy, dodajemy sól oraz ocet i w takim barwniku zanurzamy jajka na kilka godzin.

3. Pisanki różowe - buraki
Jednego, dużego buraka kroimy na drobne kawałki i gotujemy przez 20 minut.
Do płynu dodajemy 2 łyżki octu i soli.

4. Pisanki czerwone - łupiny z cebuli
W litrze wody gotujemy łupiny z cebuli przez około 15 minut.
Łupiny wyjmujemy a do wody dolewamy 2 łyżki octu oraz 2 łyżki soli.
Następnie w tak gotowym "barwniku" moczymy jajka i gotowe.

5. Pisanki niebieskie - kapusta czerwona
Pół główki czerwonej kapusty kroimy na drobne kawałki i gotujemy przez 15 minut. 
Na zakończenie odcedzamy kapustę a do wody dodajemy sól oraz ocet.

6. Pisanki brązowe - kawa
Zaparzamy dwie szklanki mocnej, mielonej kawy. 
Wystarczy dodać soli oraz octu po 2 łyżki.


Intensywność koloru otrzymanego na pisankach, zależy od czasu moczenia ich w barwniku.


Jak Wy przyozdabiacie swoje pisanki do Wielkanocnego koszyczka?

Bajo. =)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger