listopada 05, 2018

Dzień postaci z bajek - czyli Cytaty z bajek warte zapamiętania.

W każdym z Nas, jest coś z dziecka.
Jako dziecko uwielbiałam niedzielne poranki, w łóżku, przed telewizorem, w którym leciały bajki.
Teraz też mam takie poranki z córką u boku. =)
Rolę troszkę się odwróciły, ale komu by to przeszkadzało? ツ

Bajki są nie tylko rozrywką, ale i również niosą za sobą głębsze przesłanie czy myśl wartą zapamiętania oraz "zastosowanie" w życiu.
Wiele z nich dociera do Nas, kiedy Nasze postrzeganie się zmienia a my wkraczamy w dorosłe życie, które z bajkami nic wspólnego nie ma.

5 listopada - czyli to właśnie dziś obchodzimy dzień postaci z bajek.

Z tej okazji przygotowałam, zbiór swoich ulubionych cytatów.
Start! ツ



"– A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? – spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. – Co wtedy?
– Nic wielkiego – zapewnił go Puchatek. – Posiedzę tu sobie i na ciebie poczekam.
Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika."
~Kubuś Puchatek

"Wolę umrzeć jutro niż żyć sto lat nie znając Ciebie."
~Pocahontas

"Człowiek naraża się na łzy, gdy raz pozwoli się oswoić."
~Mały Książę

”Kwiat, który rozkwita w niepogodę jest rzadszy i piękniejszy niż inne” 
~Mulan

"Musisz pomyśleć o czymś cudownym. 
A takie myśli uniosą cię same w powietrze."
~Piotruś Pan

"Widziałam już koty bez uśmiechu – pomyślała Alicja – ale uśmiech bez kota widzę po raz pierwszy w życiu. To doprawdy nadzwyczajne."
~Alicja w Krainie Czarów

„Nie pozwól małym rozumom przekonać Cię, że Twoje marzenia są zbyt duże!”
~Lilo i Stich

„Nawet jak jest żle to trzeba widzieć świat w tęczowych barwach i płynąć po spokojnych wodach życia.”
~Epoka Lodowcowa

"To nie jest bałagan, tylko bardzo skomplikowany porządek."
~Kubuś Puchatek

„Wcale nie śpię. Sprawdzam tylko światło przepuszczalność swoich powiek.”
~Garfield

"A oto mój sekret. Jest bardzo prosty: dobrze widzi się tylko sercem.
Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu…"
~Mały Książę

"- Ale ja nie chciałabym mieć do czynienia z wariatami - rzekła Alicja. 
- O, na to nie ma już rady - odparł Kot. - Wszyscy mamy tutaj bzika. Ja mam bzika, ty masz bzika. 
- Skąd może pan wiedzieć, że ja mam bzika? - zapytała Alicja. 
- Musisz mieć. Inaczej nie przyszłabyś tutaj."
~Alicja w Krainie Czarów

„Jeżeli zauważysz, że jesteś w dołku, pierwsza rzecz, którą należy zrobić to przestać kopać…”
~Królik Bugs

"– Kubusiu, jak się pisze MIŁOŚĆ?
– Prosiaczku, MIŁOŚĆ się nie pisze, MIŁOŚĆ się czuje."
~Kubuś Puchatek

"Kwiat, który rozkwita w niepogodę jest rzadszy i piękniejszy niż inne."
~Mulan

„-Czasem lepiej być samotnym.
-Dlaczego?
Ponieważ nikt Cię wtedy nie skrzywdzi…”
~Herkules

„Na pustyni jest się trochę samotnym. – Równie samotnym jest się wśród ludzi…”
~Mały Książę

„Mówienie tak bardzo przeszkadza w myśleniu”
~Muminki

„Ale jeśli chcesz, możesz odejść, a ja i tak Cię nie zapomnę,
Pamiętam wszystkich, którzy odeszli.”
~Lilo i Stich

„Marzenie jest życzeniem wypowiedzianym przez serce.”
~Kopciuszek

„Nikt nie powiedział, że dobre decyzje nie będą Cię ranić.”
~Włóczykij

„Miłość to najlepszy ze wszystkich drogowskazów,
Ale objawia się często w nieoczekiwany sposób.”
~Mój Brat Niedźwiedź

„Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku.”
~Mały Książę

„dzisiejsze wyjątkowe chwile, są tylko jutrzejszymi wspomnieniami.”
~Alladyn

„Życie jest jak sport dla widzów.
Jak będziesz się przyglądał, to ani się obejrzysz, jak życie ci przejdzie koło nosa.”
~Dzwonnik z Note Dane

„Jedno ziarnko ryżu może przechylić szalę.
Jeden człowiek może czasem przesądzić o zwycięstwie lub o klęsce.”
~Mulan

„Nie należy każdego o wszystko wypytywać.
Może chcą zachować swoją tajemnicę dla siebie.”
~Muminki

„Bo kiedy ktoś idzie za głosem serca, to dochodzi dokąd chce.
Osiąga to co chce. Pod warunkiem, że spróbuje.”
~Madagaskar

„Szukam miejsca odludnego, daleko stąd, gdzie przed niczym nie będę musiał się ukrywać ani niczym martwić.”
~Król Lew

„Miarą prawdziwego bohatera nie jest siła mięśni, a siła serca”
~Herkules

„Niektórzy mówią, że nad losem nie da się zapanować, że przeznaczenia nic nie zmieni. Ale ja wiem swoje. Los jest częścią naszego życia. Trzeba tylko trochę odwagi, by to zrozumieć.”
~Merida Waleczna

„Czasami najmniejsze rzeczy, zajmują najwięcej miejsca w naszym sercu.”

~Kubuś Puchatek



Jaka jest Wasza ulubiona bajka z dzieciństwa?
A może macie cytat, który pochodzi właśnie z bajki a jest szczególnie ważny do zapamiętania?

Buźka =*

3 komentarze:

  1. Ojj kocham oglądać bajki ;) Dużo jest takich cytatów wartych zapamiętania ;) Niby proste bajki, a jak bardzo uczą 😊 Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja cały czas oglądam bajki (mimo że mam 15 lat). Mam taki piękny cytat który jest z bajki "Turbo". "Nie ma marzeń zbyt wielkich, nie ma marzycieli zbyt małych". Ten cytat odnosi się do moich obecnych decyzji życiowych ponieważ czas najwyższy wybrać szkołę ponadpodstawową i to, co będzie się chciało robić. A ja kocham marzyć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger