października 16, 2017

Domowe, sprawdzone sposoby na przeziębienie.


Za oknem jesień w pełni, dlatego pomyślałam że jest to idealny moment aby podzielić się z Wami moimi domowymi sposobami na przeziębienie.
Wirusów coraz więcej w powietrzu, jak się przed nimi bronić?
Ile ludzi, tyle sposobów, niektóre metody są skuteczne, a inne nie.
Co stosujemy u Nas w domu?
Co się sprawdza?
Większość z tych sposobów pamiętam jeszcze jako dziecko od mojej babci, która była przeciwniczką faszerowania się niepotrzebnie lekami, a zwolenniczką domowych, naturalnych metod. ☺
  • Syrop z cebuli - chyba nikomu nie trzeba tego wyjaśniać. Jest to moja ulubiona forma zapobiegania wirusom, zapamiętana jeszcze z dzieciństwa, według mnie, najskuteczniejsza. Jedno jest pewne, sama w domu stosuję syrop z cebuli i Amelka nawet się nie skrzywi. ☺ Wystarczy drobno posiekać cebulę, zmieszać z miodem, dodać soku z cytryny i odczekać, aż pojawi się sok. Nie dość że zdrowe, to jeszcze smaczne i proste w wykonaniu.
  • Syrop z czosnku - alternatywa dla syropu z cebuli, tyle że zamiast cebuli dajemy czosnek. Reszta składników się nie zmienia.
  • Mleko z miodem i czosnkiem.
  • Miód - najpopularniejszym sposobem i jednocześnie najprostszym jest dodanie do herbaty. Można również zjeść łyżeczką, kto jak woli. ☺
  • Płukanka na gardło z soli kuchennej - 
  • Masaż skroni i czoła.
  • Maść majerankowa - pod nos.
  • Maść kamforowa - tuż przed snem, natrzeć klatkę piersiową i ubrać się ciepło, idealnie rozgrzewa. 
  • Maść rozgrzewająca - posmarować stopy i założyć grube skarpety. Sama często się buntowałam. ☺
  • Inhalacje - do wrzątku dodaj kilka kropel olejku z sosny lub amolu. Pochyl się nad miską, przykryj głowę ręcznikiem i oddychaj głęboko przez kilka minut. Pomaga ;)
  • Herbata z lipy lub z sokiem malinowym.
  • Herbata z sokiem malinowym.
  • Herbata z sokiem z czarnego bzu.
  • Herbata z konfiturą z czerwonych borówek.
  • Herbata z cytryną i imbirem.
  • Herbata z pigwą.
  • Herbata z dzikiej róży.

A na koniec mam dla Was krótką ściągawkę i jednocześnie uzasadnienie powyższych punktów:

  • Dzika róża - zawiera dużo witaminy C.
  • Imbir - jest bogaty w substancje przeciwzapalne.
  • Cytryna - jest źródłem witaminy C.
  • Czosnek - działa przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo.
  • Cebula - zawiera witaminy o działaniu dezynfekującym i łagodzącym.
  • Sok z czarnego bzu - łagodzi objawy i przyspiesza regenerację organizmu.
  • Sok z malin - ma właściwości przeciwgorączkowe.
  • Miód - ma działanie przeciwzapalne, zwalcza bakterie oraz łagodzi drapanie w gardle.


A jakie Wy macie sposoby, na nie danie się przeziębieniu?Koniecznie podzielcie się nimi w komentarzu. ☺

15 komentarzy:

  1. Ja nie mam jakiś swoich sposobów, ale chętnie wypróbuję kilka ż twoich ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie sposób z cebuli jest najlepszy
    www.flare.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na razie nie bylam przeziebiona, ale gdyby pojawil sie u mnie jakis katar od razu wiem gdzie szukac pomocy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dużo podałaś tych sposobów :) Ja polecam soki z kiszonych warzyw, jogurty, czystek, smalec z gęsi oraz zioła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam te sposoby ale na dzień dzisiejszy kaszle jak stary palacz i nic mi nie pomaga :( :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatny post. Myślę ze jak zachoruję to wykorzystam niektóre spodoby :P
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miodzik to zdecydowanie mój numer jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niektóre z tych podanych sposobów dobrze znam i nie raz miałem okazję skorzystać. Przydatne! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem w czym przy chorobie ma pomóc masaż skroni, ale resztę dobrze znam :)
    www.szaryczlowiek.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger