grudnia 05, 2019

"Zielnik klasztorny - Sekrety Bożej Apteki"

Lubię i interesuje się wieloma rzeczami, a największą wiedzę można czerpać właśnie z książek.
Właśnie dlatego postanowiłam sięgnąć po książkę pt." Zielnik klasztorny - Sekrety Bożej apteki".
Książka została wydana przez wydawnictwo RM a jego autorką jest Anna Paczuska.
Ciekawiła mnie ona od samego początku, aż trafiła ona w moje ręce.


Kiedyś czasy były inne i to właśnie w tamtych czasach, klasztory były miejscem, w którym zajmowano się i gromadzono wiedzę w różnych dziedzinach.
Zioła to przeogromny skarb, ponieważ wiele z nich ma w sobie zdrowotne właściwości, które przez lata były odkrywane.


W książce znajdziemy opis aż 45 ziół, które były uprawiane w przyklasztornych ogródkach.
Między innymi: aloes drzewiasty, babka lancetowata, bez czarny, dziewanna, kozłek lekarski, krwawnik pospolity, melisa lekarska, mięta pieprzowa, mniszek lekarski, dzika róża. 
Obok danego gatunku znajdziemy, także informacje dotyczące zbierania, suszenia, przechowywania oraz dane dotyczące ich właściwości i najsłynniejsze przepisy na syropy, soki, napary, okłady czy olejki lecznicze.



Czasem nie zdajemy sobie sprawy jak wiele skarbów ma dla nas natura. 
Ta książka to istna encyklopedia wiedzy, która otwiera przed nami drzwi do sekretów, do których przed wiekami dostęp mieli nieliczni.


Mnie ta książka bardzo inspiruje a przede wszystkim zachęciła do stworzenia własnego domowego, ziołowego ogródka.

Jak wiele książek kryje się w Waszych zbiorach?

1 komentarz:

  1. Ciekawa książka, na pewno dzięki niej nieco inaczej spojrzymy na otaczające nas rośliny. Osobiście, uwielbiam książki, przez co powoli przestają mieścić się w mojej biblioteczce ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger