lipca 25, 2018

3 przekąski dla niezapowiedzianych gości.

Dziś na bloga wkraczam z zupełnie innym, niż do tej pory tekstem.
Jestem bardzo ciekawa czy Wam się spodoba. ツ

Jak pewnie sami wiecie, niezapowiedziani goście to przeogromna zmora gospodarzy.
Dlaczego?
Mamy dosłownie kwadrans na przygotowanie przekąski, nie mając czasu na bieganie po sklepach i robienia zakupów.
W takich sytuacjach musimy wykorzystać tylko to co mamy w lodówce lub w szafce. 

U mnie ostatnio niespodziewanie pojawili się goście, którzy byli gdzieś w pobliżu i wpadli na chwilkę.
Jak sobie poradziłam?
Prawdę mówiąc bez większego problemu. シ



Ale wiem, że nie wszyscy podchodzą do tego z takim spokojem. :D
Przygotowałam zatem 3 pomysły - łatwe, szybkie i przyjemne. :)
Wykorzystałam to co miałam pod ręką i wydaje mi się, że nie wyszło najgorzej. ツ
Samo wykonanie tych trzech smaczków zajęło mi nie więcej, niż 15 minut. シ
Lubię proste przepisy, zwłaszcza takie, które składają się maksymalnie z pięciu składników a jeszcze bardziej, gdy są to składniki, które mam na co dzień w swojej kuchni.


1. Warzywne słupki z dipem

  • jogurt naturalny/ jogurt grecki
  • marchew/ ogórek zielony 
  • czosnek
Warzywa obieramy i kroimy w słupki, wkładamy do naczynia i gotowe. :)
Obieramy czosnek i przeciskamy przez praskę, dodajemy jogurt naturalny lub grecki (w zależności jaki mamy pod ręką) i dokładnie mieszamy.


2. Roladki z szynki

  • szynka gotowana lub konserwowa
  • serek śmietankowy z czosnkiem (typu almette)
U mnie najczęściej króluje właśnie taki serek z czosnkiem, ale taki z chrzanem lub z cebulką również będzie w porządku. :)
Smarujemy serkiem plaster szynki a następnie zwijamy w rulon i wbijamy wykałaczkę, mamy wtedy pewność, że nie będzie się rozwijać. 


3. Sałatka z tuńczykiem


  • 2 puszki tuńczyka (najlepiej w sosie własnym)
  • puszka kukurydzy
  • puszka groszku 
  • ser żółty (ok, 200g)
  • majonez
Groszek oraz kukurydzę odcedzamy i przesypujemy do miski.
Z tuńczyka odlewamy cały płyn i dodajemy go do reszty.
Ser dla ułatwienia można zetrzeć na tarce lub pokroić w kostkę, kto jak woli. :)
Dodać majonez i dokładnie wymieszać. :)


I Jak Wam się podoba takie zestawienie?
Nie jest ono w żaden sposób odkrywcze ale smaczne i szybkie w wykonaniu.

Dajcie mi znać w komentarzu, jeśli chcielibyście więcej takich smacznych zestawień.
A może macie coś, co Wy przygotowujecie "na ostatnią chwilę"?

Buziaki. ;*

4 komentarze:

  1. Uwielbiam sałatkę z tuńczyka! <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście, proste i fajne :) ja często podaje pokrojone w słupki warzywa.

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystkie przystawki są zarąbiste! :) uwielbiam słupki warzyw z dipem :D najbardziej lubię z sosem czosnkowym :) sałatkę z tuńczyka też lubię moja mama robią najlepszą na świecie :D a roladki szynki musze wypróbować :)

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dość że proste to do tego wygląda smakowicie! Najbardziej interesuje mnie ta sałatka 😊 Coś czuję,że sama muszę wypróbować ;) Pozdrawiam:)
    https://patrycjakoziol55.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger