czerwca 22, 2020

"Ryzykowny wybór" - zemsta, słodka czy wyjątkowo krwawa?


"Ryzykowny wybór" to już trzecia powieść Emilii Szelest.

Już na starcie powiem Wam, że jest to książka, po którą warto sięgnąć tak jak po dwie, wcześniejsze części. 

Poprzednia książka tej autorki pt."Układ idealny"okazała się strzałem w sam środek. 
Nie umiałam doczekać się kolejnej, chodź ostatniej już części, aż tu wreszcie jest i ona. 
Nawet nie wiecie jak się cieszę. 
Ta część to istna petarda. 

Postanowiłam wpleść fragmenty, które przykuły moją uwagę i uznałam, że tym samym spróbuje Wam tę historię delikatnie przybliżyć. 

Historia tak jak w poprzedniej części toczy się wokół Weroniki Kardasz, Łukasza Trahmana, Przemka, Ewy - oraz braci Peruna, którzy w drugiej części zostali zatrzymani i wsadzeni do więzienia. 
Przemek został porwany, przez Kordiana - aktualnego prezesa klubu.
Wera zrobi wszystko, aby odbić narzeczonego, lecz do tego będzie jej potrzebna pomoc Lokiego oraz osób, które niedawno wsadziła za kratki. 

"Weronika wiedziała, że to, co mówi kolega, to prawda.
Kolejny raz znalazła się pod ścianą, pozbawiona możliwości ucieczki. 
Już kiedyś układała się z przestępcami, by uratować Przemka - teraz musi to zrobić ponownie.
Myślał, że zamknął ją w złotej klatce, że będą w niej bezpieczni.
Niestety świat nie jest bezpiecznym miejscem. Nikt nie ma stuprocentowej pewności, że wybór, jakiego dokona, będzie słuszny. Wiedziała, że kolejny raz musi zaufać swojego instynktowi, by uratować ukochanego."

Łukasz nie może zapomnieć o Ewie, a obecna sytuacja daje mu szanse na wyjaśnienie wcześniejszych wydarzeń oraz na ponowne pojawienie się w jej życiu. 

"Łukasz trzymał się z tyłu, gdy do lokalu zaczęli się wsypywać pozostali bracia. W ciągu kilkunastu sekund klub zatonął w skórze. 
On jednak nie zwracał na nich uwagi. 
Jego wzrok uporczywie wpatrywał się w drzwi. 
W końcu ją zobaczył. Zrobiła krok do przodu, rozglądając się po pomieszczeniu, aż jej oczy spotkały wzrok Łukasza.
 Czas się zatrzymał. Motocykliści wokół nich wpadali sobie w ramiona, klepali się po plecach, wykrzykiwali słowa zemsty, ale Łukasz i Ewa tego nie widzieli. 
Byli tylko oni dwoje. 
Dwa krzyżujące się spojrzenia. 
Niewypowiedziane słowa zawisły między nimi, chociaż obydwojgu wydawało się, że słyszą je w swoich głowach. 
Nikt nie wyczuł drżenia ich rąk, nie mógł usłyszeć trzepotu motyli w brzuchu, szybszego bicia serc. 
W ciągu jednej sekundy wszystko wróciło."

Historia jest niesamowicie dynamiczna i są w niej wątki, które dodają pikanterii. 
Autorka wciąga nas w mroczny świat, w którym dzięki układom można zajść naprawdę daleko, lecz każda podjęta decyzja niesie za sobą ogromne ryzyko. 

"... nie jesteś wstanie ocenić, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem.               Ufaj sobie, bo tylko tak wyjdziesz z tego cało."

Przewija się w niej wielu bohaterów, i wiele skrajnych emocji w sobie kryją. 
Mimo, to bardzo ich polubiłam. 
Ludzie, którzy wiedzieli czego chcą i walczyli o to do samego końca. 
Według mnie kluczem do sukcesu są  bohaterowie.
Główna bohaterka - Weronika, to kobieta pewna siebie, niepokorna, pyskata ale z dużym poczuciem humoru oraz z dystansem. 


"Wera...jest dość specyficzna, ale to typ kobiety, którą wyślesz 
do samego diabła a ona przyprowadzi ci go na smyczy."

Każdy z bohaterów staje przed wyborem, czy okażą się one słuszne?  Koniec jest zupełnie inny, niż bym przypuszczała. 
Do ostatnich stron nie wiedziałam co się wydarzy. 

Czytałam tę książkę z zapartym tchem, chcąc jak najszybciej poznać dalsze losy bohaterów. 
Pochłonęłam ją w jeden dzień, nie umiałabym zasnąć gdybym nie poznała zakończenia. 

Jest to seria, która uzależnia - bomba emocjonalna, od której nie sposób się oderwać. Jest to historia, która na długo zapadnie w mojej głowie a całą serię będę polecać bo jest naprawdę godna uwagi. =)

"Wybory, przed którymi stoimy, zawsze powinny należeć tylko do nas. 
Decyzje, jakie podejmujemy, powinny być świadome. 
Powinniśmy słuchać cennych rad i wskazówek by wyciągnąć z nich własne wnioski. Kiedy wieczorem kładziemy się do łóżka i pozostajemy sami ze swoimi myślami, musimy być pewni, że ten dzień przeżyliśmy tak, jak tego pragniemy my sami, nie inni."


Lubicie książki kryminalne
Jaki gatunek książkowy jest Waszym ulubionym? 
Jestem ciekawa czy mieliście może okazję poznać tę serię i bohaterów? 
Buźka 

8 komentarzy:

  1. jakoś nie lubię polskich imion w takich historiach, nie wiem dlaczego, ale sama fabuła jest ciekawa, aż dziwne, że wcześniej nie słyszałam o tej serii

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zgdzam się ze słowami by ufać sobie ja tego nie umiałam i przez to miałam w życiu kłopoty osobiście uwielbiam fantastyke na skraju baśni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kryminały! Opisałaś to w tak świetny sposób, że aż mam ochotę to przeczytać. Ja ze swojej strony mogę polecić książkę "Prawda o sprawie Harry'ego Queberta", moim zdaniem też mega wciągająca, a na samym końcu zaskakuje, na jej podstawie nawet powstał serial :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię książki kryminalne, po takie sięgam właśnie najczęściej. Ta mnie zaciekawiła, może po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna recenzja! Teraz wakacje więc mam czas w końcu poczytać coś normalnego 😊
    Pozdrawiam!
    Zapraszam do siebie: www.swiatwedlugidoli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Emilia Szelest to chyba nieprawdziwe nazwisko, pseudonim, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ochote przeczytać ją z zaciekawieniem, mam nadzieje żę kiedyś mi się uda bo zapowiada sie na fajną i ciekawą :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger