stycznia 04, 2018

Postanowienia noworoczne - jak je zrealizować?

Witam Was w 2018 roku !
Zaczął się nowy rok, a dla Nas wszystkich nowy początek, do którego wchodzimy z czystą kartką.
Jest to idealny moment na to aby wyznaczyć nowe, ważne dla Nas cele i krok po kroku je realizować.
Tylko czy to na pewno jest takie proste?
Wiele osób ma problem właśnie z realizacją swoich postanowień noworocznych.



Kto z Was ma postanowienia noworoczne?
Przyznam się szczerze, że jest to mój chyba pierwszy raz od kąt pamiętam, kiedy zebrałam się w sobie i traktuję to naprawdę poważnie. 
Wcześniej wychodziłam z założenia, że nie jest mi to jakoś specjalnie potrzebne.
W tym roku naprawdę poważnie to traktuję i mam nadzieję, że uda mi się zrealizować, nawet jeśli nie wszystkie to chociaż część.

A oto i moja lista postanowień na 2018 rok:
  • być bardziej otwartą na świat.
  • być bardziej energiczną, mieć więcej pasji w tym co robię.
  • jeść więcej owoców i warzyw.
  • kochać siebie!
  • mniej marudzić.
  • mieć więcej czasu dla rodziny.
  • nauczyć się cierpliwości.
  • nauczyć się akceptować swoje niedoskonałości.
  • nabrać większego dystansu do świata.
  • nie oglądać się za siebie!
  • nie stać w miejscu - iść do przodu.
  • nie bać się zmian.
  • nie odkładać nic "na później".
  • poznawać nowych ludzi.
  • więcej się uśmiechać!
  • więcej czytać.
  • znaleźć więcej czasu tylko i wyłącznie dla siebie.
Tak wiem, moja lista jest bardzo obszerna, aż za bardzo.

Czy w ogóle warto mieć postanowienia?

Zazwyczaj są to duże "rzeczy", które ciężko wykonać, więc po kilku dniach się zniechęcamy i odpuszczamy.


Jak zrealizować noworoczne postanowienia?

  • Zrób listę swoich postanowień - warto mieć takie rzeczy na papierze, będą one wtedy bardziej realne i nic Ci nie umknie.
  • Powieś listę w widocznym dla siebie miejscu - np. w kuchni na lodówce, warto mieć ją na widoku, im częściej będzie się rzucała w oczy tym większe prawdopodobieństwo, że uda Ci się osiągnąć postawione cele. 
  • Ustalmy priorytety - spośród wszystkich postanowień, które wcześniej wypisałeś/aś, wybierz maksymalnie 3, które są dla Ciebie szczególnie istotne, napisz je na samej górze lub zaznacz innym kolorem i to właśnie od nich zacznij.
  • Zacznij od małych kroków - małe postanowienia, łatwiej jest zrealizować i nie zniechęcisz się już na starcie a wręcz przeciwnie, będziesz bardziej zmotywowany/a.
  • Odhaczaj wypełnione cele - taka tablica z wykonanymi już celami to najlepsza motywacja. Wtedy najlepiej widać ile już udało się dokonać.


A Wy jakie macie cele na 2018 rok?
Czy wszystkie postanowienia z zeszłego roku udało Wam się zrealizować?
A może macie jakieś swoje sposoby na skuteczną realizacje postanowień?

Buziaki ;*
Pozdrawiam ツ

4 komentarze:

  1. Pomocne w realizacji na pewno będzie doprecyzowanie swoich celów :) Np. zamiast "jeść więcej owoców" spisz sobie "zjeść owoc 2x dziennie", bo dzięki temu będziesz mogła naprawdę śledzić swoje postępy i się z tego rozliczyć i osiągnąć zamierzony cel. :)

    Powodzenia!
    https://monicabialucci.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie warto mieć takie postanowienia. U mnie to główne to znaleźć więcej oszczędności, a więc też trochę zoptymalizować wydatki.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie już 28 grudnia spisałam i powiesiłam swoją listę postanowień. Są na niej tylko 4 pozycje, ale dla mnie bardzo ważne i będę cały rok sumiennie przykładać się do ich realizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy rok stawiam się przed sytuacją analizy i stawiania powiedzmy tych postanowień. Nie damy się zmienić i zawsze będziemy kim jesteśmy mniej lub bardziej :)
    Wytrwałości w dążeniu do celów i spełnianiu swoich postanowień! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger