lipca 20, 2017

7 sposobów na samo-motywacje, (czyli jak sprawić by się chciało).

Motywację potrzebujemy zawsze i wszędzie, o każdej porze dnia i nocy.
Zarówno w pracy, w szkole, przed ważnymi egzaminami, przed nauką nowego języka, czy nawet przed ściągnięciem się rano z łóżka i zmuszeniem się do prasowania, sprzątania czy nawet do ugotowania obiadu.
Są takie dni, że nic się nie chce.
Jak sprawić by się chciało?



Oto kilka moich sposobów na samo-motywację:
1. Wyznacz sobie jasne cele - łatwiej będzie jeśli zapiszesz je sobie na papierze i powiesisz w widocznym miejscu. Nie musi to być od razu coś wielkiego.

2. Stwórz sobie plan działania, listę rzeczy, które są do zrobienia - rozpisuj sobie dokładnie, z konkretnymi datami realizacji. Usystematyzuje to Twoje działania.

3. Skoncentruj się na założonym celu - nie zakładaj od razu że nie wyjdzie.

4. Znajdź inspirację - zdjęcia, książki, cytaty, muzyka: może to być wszystko. Jest jeden warunek. Muszą to być rzeczy, które Cię inspirują, motywują i pozytywnie nakręcają.

5. Nagradzaj się - zarówno za te małe jak i duże sukcesy.

6. Nie odkładaj niczego na później - podchodź do tematu poważnie. Osiągnięcie celu stanie się bliższe, jeżeli będziemy robić wszystko na bieżąco. Ma to ogromne znaczenie na Nasze powodzenie.

7. Uzbrójmy się w cierpliwość - nie oczekujmy zawsze natychmiastowych efektów.
Dążmy wytrwale do zamierzonego celu, a efekty się pojawią.


A jakie są Wasze sposoby na samo-motywację?


26 komentarzy:

  1. Pisze sobie często takie plany, wtedy mam poczucie obowiązku że mam to zrobić, więc to na prawdę działa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie również świetnie się ta metoda sprawdza, wtedy nic mi nie umyka. :)

      Usuń
  2. Ja jak zawsze sobie coś zaplanuję to tego nie odkładam np: jak chcę zacząć ćwiczyć to od dzisiaj nie od jutra :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre podejście. :) dzięki temu, mamy szybsze efekty. :)

      Usuń
  3. Bardzo dobre porady tutaj zamieściłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że powstają takie posty - przydatne dla organizacji życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja uwielbiam takie tworzyć, tym bardziej cieszę się, że są dla Was one przydatne. ;)

      Usuń
  5. Bardzo przydatne, zwłaszcza dla kogoś, kto jest stale w biegu :) anikapietruszko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam podobne zasady postępowania tak jak TY :) bardzo przydatny post dla wielu osób :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. :) a która metoda, jest Ci najbliższa? :)

      Usuń
  7. Bardzo przydatny post :)
    Pozdrawiam,
    ironniesamowitypies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mądre rady lecz ja nie potrafię być cierpliwa xd

    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nr 6 to jest to! Czasami ciężko jest się zmobilizować, ale najlepiej jest zrobić coś na bieżąco i problem z głowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to. :) zróbmy co mamy zrobić, a później mamy więcej wolnego. :)

      Usuń
  10. Przydatne porady, które na pewno wdrążę w moje życie:)
    Pozdrawiam!☼

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny wpis szczególnie, gdy chce się rozplanować dzień tak, by nie przegapić żadnego momentu/spotkania. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny/przydatny post :)
    Zawsze mam plany ale nie wychodzą :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. :) trening czyni mistrza, kiedyś się uda. ;)

      Usuń
  13. Przydatny wpis, dla osób takich ja, którzy nie umieją sobie zorganizować czasu i są stale w biegu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatny post. Być może skorzystam z Twoich porad :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Punkt numer 4 zdecydowanie to co robie w braku inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Żeby tak nam się chciało, jak nam się nie chce :D Uwielbiam inspirujące zdjęcia na np. Instagramie :)
    Zapraszam do mnie karolinaiwaniec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger