czerwca 26, 2017

Co na prezent dla nowo narodzonego dziecka?

Rozmawiając ostatnio ze znajomymi, padło pytanie "Co kupić dziecku na pierwsze odwiedziny?".
Zasypałam ich lawiną odpowiedzi.
Mam już jakieś doświadczenie w tej dziedzinie, bo dużo prezentów przewinęło się przez Nasze ręce, a jako mama powiem Wam, co tak naprawdę się przydaje. =)



Dlatego postanowiłam to wykorzystać i napisać dla Was taki wpis.
Może komuś się przyda. :)

No to zaczynamy.


1. Gryzak - jest to fajny przedmiot, który pomoże dziecku na ukojenie napuchniętych dziąseł, podczas wychodzących ząbków. 
2. Grzechotka - nawet jeśli dziecko nie wykorzysta takiego prezentu od razu, to prędzej czy później zainteresuje się wszystkimi, szeleszczącymi czy grzechoczącymi przedmiotami. Pomagają one w poznawaniu świata i rozwoju.
3. Pozytywka - fajny, malutki gadżet, który w Naszym wypadku został przypięty do rączki nosidełka. Delikatna melodyjka uspokaja marudnego malucha.


4. Karty kontrastowe - niemowlęta widzą znacznie niewyraźniej niż dorośli. Najlepiej dostrzegają duże elementy o prostej formie i kontrastowych kolorach. 
5. Termofor z pestek wiśni - idealnie sprawdza się podczas kolek u maluszka. Bardzo świetny i przydatny gadżet.
6. Album maluszka - jest to miejsce na ważne daty: pierwsze słowo, pierwszy kroczek, pierwszy ząbek. Amelka również ma taki album i starannie wypełniam każde wolne miejsce, dzięki temu będzie miała fajną pamiątkę. :)



7. Pampersy (Tort z pampersów) - ich nigdy nie jest za dużo... Nasza Amelka dostała ogrom pampersów i taki prezent cieszył Nas chyba najbardziej. :) Jeżeli jesteście już rodzicami, to sami wiecie, ile pieluch codziennie się zużywa. :)
8. Ubranka - najlepiej troszkę większe, niż takie "na już", bo dziecko szybko rośnie a rodzice z pewnością takich malutkich trochę nakupowali. Najlepiej zacząć od rozmiaru 74.
9. Kocyk - zawsze się przyda. W domu czy do wózka, zawsze sprawdza się idealnie. Na rynku jest ogrom wzorów i kolorów, więc jest w czym wybierać. :)


10. Karuzela do łóżeczka - jest to bardzo fajny prezent. Potrafi uspokoić malucha, dzięki delikatnej muzyce oraz kolorowym elementom, najczęściej misiom czy innym zwierzątkom. Nasza Amelka również miała taką karuzele, która sprawdziła się rewelacyjnie, przeleżała w łóżeczku długie godzinny, przyglądając się swoim wiszącym przyjaciołom. 
11. Leżaczek - bardzo fajny gadżet, dzięki któremu możemy mieć dziecko zawsze przy sobie. Kiedy idziemy do kuchni czy drugiego pokoju, maluch może Nam towarzyszyć. A dzięki pół leżącej pozycji, dziecko ogląda świat, z zupełnie innej perspektywy.
12. Mata - jest to nie tylko przedmiot, który bawi ale i uczy. Mata pobudza wszystkie zmysły (wzrok, słuch, dotyk), pozwala również na naukę rozróżniania kształtów i kolorów. Nasza Amelka na takiej macie spędziła wiele godzin.



A co Wy daliście, bądź co sami otrzymaliście dla swojego dziecka?
Które prezenty według Was są najbardziej odpowiednie?


* Zdjęcia pobrałam z grafiki Google, jeśli wykorzystałam czyjeś zdjęcia, proszę o wiadomość, usunę je.

11 komentarzy:

  1. my dostaliśmy sporo rzeczy z tej listy. Tylko ubranka długo, długo leżały, bo syn jest wcześniakiem.
    Dobra sprawa jest też, gdy nie ma się pojęcia co kupić to dać po prostu pieniądze ( my tak dostaliśmy),

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieniądze są faktycznie najbezpieczniejszym pomysłem. :) Chociaż zawsze można zapytać rodziców, czy mają jakieś życzenie, co by się im przydało dla malucha. =)

      Usuń
  2. Ja dla mojego dziecka dostalam mnóstwo ubranek które oczywiście również się przydają :) ale najbardziej zadowolona byłam kiedyś ktoś kupił mi pampersy bo tego przy maluszku idzie bardzo dużo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również miałam to samo, pampersy były prezentem, który cieszył mnie najbardziej. :)

      Usuń
  3. My kupiłybyśmy matę. Wygląda uroczo, a i dziecko ma z tego mnóstwo zabawy :D Buziaki ;*
    Pozdrawiają: siostry Agssymi <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, Nasza Amelka uwielbiała się na niej bawić. :)

      Usuń
  4. Jak widać jest bardzo dużo rzeczy, które można kupić maluchowi ;) fantastyczne pomysły, ja jestem za gryzakami i karuzelą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie listy, są tylko przykładem, bo faktycznie jest masę rzeczy, które się przydadzą takiemu maluchowi. :)

      Usuń
  5. Temat dla mnie bardzo na czasie :) z obserwacji wiem ze właśnie pieluchy najbardziej się przydają ale ta mata to tez świetny pomysł na prezent ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie najbardziej cieszyły pieluchy, schodziły w ogromnych ilościach, więc ich nigdy nie było za dużo. :)

      Usuń
  6. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger