lutego 01, 2018

Jak sprawić aby zły dzień stał się lepszy?


Jak wprowadzić do swojego życia trochę więcej uśmiechu i spontaniczności oraz żywiołowości?

Od jakiegoś czasu Optymistyczna Kobieta wcale nie była taka optymistyczna, coś mnie gryzło i męczyło a ja nie miałam pojęcia co i dlaczego.
Nic nie szło tak jak bym tego chciała, ciągle było pod górkę, a ja witałam i żegnałam każdy dzień z miną pełną niechęci i nieszczęścia.
Natłok obowiązków i niezałatwione sprawy wcale nie poprawiały mojego samopoczucia.
Cieszę się bo na szczęście ten kryzys został już zażegnany i to już za mną.
Jak skutecznie sobie poradzić ze spadkiem samopoczucia i jak najszybciej cieszyć się dobrym humorem?



6 rzeczy, które sprawiają, że ciągle jesteśmy nieszczęśliwi:


1. Ciągle żyjemy przeszłością - najwyższy czas oddzielić grubą kreską to co było i zacząć żyć tym co tu i teraz. Nie można ciągle oglądać się za siebie !


2. Boimy się zmian - kurczowo trzymamy się tego co już mamy i zawsze podąrzamy drogą, którą już znamy. Nic samo się nie zrobi ! Trzeba zrobić krok do przodu i wyciągnąć ręke po nieznane. Ile razy nie spróbowałaś czegoś zmienić ze względu na strach przed porażką?


3. Zamartwiamy się - najczęściej rzeczami, na które nie mamy wpływu. Takie myśli nie działają na nas dobrze, bo zamiast nastrajać się pozytywnie, ciągniemy się w dół.


4. Zakładamy, że i tak nam nie wyjdzie - z góry skazujemy się na porażkę, tym samym poddając się jeszcze na starcie. Demotywacja nie jest naszym sprzymierzeńcem.


5. Odkładamy siebie na później - wszystko zaczyna się od nas, jeżeli my nie jesteśmy szczęśliwi to jak chcemy zarażać nim innych?


6. Próbujemy uciekać od problemów - one i tak po chwili wracają, jak bumerang. Problemy są po to aby je rozwiązywać.



Moje sposoby na udany dzień:


1. Nie smućmy się za długo - smutek uzależnia, a przecież nie chcemy chodzić obrażeni na cały świat ! Pamiętajcie, że z uśmiechem nam do twarzy ! ツ


2. Nie dajmy podciąć sobie skrzydeł - nie zniechęcajmy się opinią ludzi, dążmy do wyznaczonego celu, najważniejsze to aby wierzyć we własne możliwości.


3. Aktywność fizyczna - pozwala pozbyć się negatywnego podejścia i dzięki niej możemy spojrzeć na pewne sytuacje z zupełnie innej perspektywy. Kiedy człowiek się zmęczy, niektóre sprawy okazują się mniej przerażające, przestajemy się nad nimi zastanawiać, zamartwiać i wyolbrzymiać.


4. Spraw sobie małą radość - w moim przypadku na zapomnienie o smutku najlepsza jest biała czekolada ale mogą to być zakupy albo pomalowane paznokcie. シ



5. Doceniajmy małe rzeczy - piękna pogoda za oknem, smaczny obiad czy długa, gorąca kąpiel, tak niewiele brakuje aby wywołać uśmiech na naszej twarzy. ツ

6. Dużo czytaj - sama najchętniej sięgam po takie książki, które wnoszą do naszego życia dużo dobrego. Staram się znaleźć chociaż 15 minut w ciągu dnia i nie ważne czy to w domu czy w autobusie, każde miejsce jest dobre aby poszerzać swoje horyzonty.



I już na końcu zostawię Wam złotą zasadę, którą sama się kieruję:

"Jeśli zauważysz, że jesteś w dołku, pierwsza rzecz, którą należy zrobić to przestać kopać."
~John Marston

A jakie są Wasze sposoby na dobry dzień?
Koniecznie podzielcie się nimi w komentarzu. 
Buziaki. ;*

9 komentarzy:

  1. Chociaż trudno jest czas trzeba zmienić swój sposób myślenia i odciąć się kompletnie od przeszłości, której i tak nie zmienimy :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie masz racje. ja od ponad roku zmienilam nastawienie do zycia i przede wszystkim nie boje sie zmian i przestałam myslec o przeszlosci i wszystko momentalnie zaczelo sie ukladac. to super uczucie.
    zycze tego wszystkim.
    pozdrawiam
    Misa Durst

    OdpowiedzUsuń
  3. Złota zasada daje do myślenia, piękne słowa! :)
    To prawda z uśmiechem nam do twarzy nie ma co się smucić.
    Trzeba brać życie za rogi i podążać do przodu.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim sposobem na zły humor jest bieganie, nie ma lepszej formy odstresowania jak wysiłek fizyczny.

    Zapraszam na mojego bloga:
    http://czarnykolor.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami bywaja dni w ktorych jestesmy smutni lub mamy „dola” ale trzeba z tym walczyc poniewaz zycie jest za krotkie!
    Pozdrawiam :)
    Swietny post!
    https://rosierlune.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  6. ja na doła mam najleszą i sprawdzoną metodę, wciagam buty i ide pobiegac, fajnie rozluźnia^^
    zapraszam do siebie
    www.aleksandramistake.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Staram się bardzo walczyć ze swoimi złymi nastrojami. Ciężko jest zapomnieć o przeszłości i żyć dalej. Twój wpis pozytywnie nastraja! :)

    Zapraszam do mojego, jeszcze mało optymistycznego, świata: https://dosiegajacmarzen.blogspot.com/2018/02/niestety-rzadko-koo-zdarzen-obraca-sia.html#more

    OdpowiedzUsuń
  8. Na zły humor polecam książkę która ostatnio czytałam " nie tacy oni straszni" Federica Bosco. ☺ ja jak mam zły dzień lubię zanurzyć się na stronach dobrej książki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny wpis. Dobre nastawienie, pozytywna energia i dzień staje się piękniejszy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteście tutaj ze mną.
Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. =)

Copyright © 2016 Optymistyczna Kobieta , Blogger